Мультимедіапродукція. відеоролик. Зйомка

10 ПРИНЦИПІВ МОНТАЖА


1
1 принцип монтажу
За крупністю

Лев Кулешов був першим, хто жорстко систематизував плани за величиною: він запропонував 6 основних.

Деталь. Н-д, око людини з частиною брови і частиною носа

Крупний план. Фігура людини на весь екран по вертикалі

Над головою і під підборіддям залишаються невеликі зазори між обличчям і рамкою кадру. За головою проглядаються плечі.

1-й середній план. Частини фігури людини у рамці кадри, трохи вище поява.

2-й середній план. Фігура людини по коліно.

Загальний план. Людина в рамці кадра так, що над її головою і під її ногами залишається невелика область до рамки.

Дальній план. Фігура людини в цьому випадку звичайно мала. Вона становить 1/7, 1/10 частина висоти кадру та менше. (Рис. 12).

Мікро - це план, знятий через мікроскоп, коли об'єкт неможливо побачити неозброєним оком. Так знімаються мікроорганізми, бактерії та ін.

Макро - це як масштабність плану між деталями та мікрозйомкою. З наукової точки зору термін не зовсім точний. (Макро означає великі скупчення або охоплює дуже великі простори). Але в професіоналів кіно він утвердився як план, знятий через лінзи, які сильно збільшують і можуть зняти, наприклад, око метелика.

Ви вважаєте, що зображено великий план локомотива? - Помиляєтесь! Якщо ви думаєте, що середній, - теж не маєте рації!

Бо еталон вимірювання, "метр", одиниця масштабу в контексті планів - це людина - головний об'єкт мистецтва. Саме людина використана у всіх випадках, як одиниця виміру масштабу у будь-якому кадрі. Поставте людину в кадр рядом з потягом! Крупність плану одразу стане очевидною:

ЗАГАЛЬНИЙ ПЛАН! Фігура машини, що виходить на рельси, займає половину висоти в рамці.

Навіть такий вираз, як "великий план,потяга", абсурдний та професійно безграмотний.

Це набагато більше проявляє помилковість вашого підходу, якщо в кадрі зображено нову частину сучасного океанського туристичного теплохода. Із ключів вищийся п'ятиметровий якорь, а в борту стоят люди. Люди-то - совсем крошечные. Камера зафіксувала всього лиш 1/50 частини корабля, но сказала, що на екрані "великий план теплової води", за меншою мірою, смішно;

Новий молодий режисерсер у прийнятому проекті по горячності все же написав: "великий план корабля". Оператор за найвищою мірою довірив такому режисуру і попросив у виконанні виконавця 500 кілометрів світу на вечірній спокій "великого плану".

Так ... Досвідчені виробники про такі режими роботи і такі оператори добре не піддаються.

Про перший кадр можна сказати: "Общий план. Передня частина електровоза".

Перший принцип монтажу за величиною визначає допустимі та недопустимі зміни масштабних прийомів одного і того самого об'єкта в сусідніх кадрах, наступних за іншим в остаточному монтажі

Опитним путем давно вже було встановлено, що найчастіше приємно глядач сприймає кадри, зміцнюються за величиною. Наприклад, коли загальноплановий план "підклеюється" середній, і забутий великий плани,

Вікова практика показала, що легко і без спотиканії дивиться перехід за великістю через план, від великого котрого середнього до середнього, від першого середнього до громадського і навпаки.

Як за допомогою виключення з цього правила складають стилі деталі і великий план, дальне і загальне планів.

Чисто емпірично було встановлено, що відмінні у великих розмірах довго бути достатньо заметним, але не настільки резким, щоб зрітель потерпав орієнтацію, потеряв відчуття, що на екрані продовжує діяти один і тот же об'єкт.

Якщо знімається муравей або здача вокзала, космічний корабль або слон, для всіх випадків принцип залишається в силі.

Принцип комфортного монтажу кадрів за великістю втручає свій смайл, коли в сусідніх планах зафіксовано розріз, непомітний друг на інших об'єктах, а їх очеретянки резко відрізняються один від одного. Напруженість обоїх кадрів у цьому випадку може бути будь-якою, відповідаючи режисерській задачі.

https://mabuk.ru/ru/content/desyat-printsipov-montazha

This site was made on Tilda — a website builder that helps to create a website without any code
Create a website